Cele mai faine mașini pe care le-am condus în 2015

Când scriam la ProMotor, făceam la sfârșitul fiecărui an câte un articol în care înșiram toate mașinile care m-au impresionat în ultimele 12 luni. Acum, că nu mai lucrez la ProMotor, m-am gândit că ar fi bine dacă aș continua minitradiția asta pe Autoholic.

Ca să nu existe discuții inutile, le-am aranjat frumușel în ordine alfabetică. Pentru fiecare mașină în parte, există câte un link către testul scris pe ProMotor.

BMW Seria 6 Gran Coupe facelift 640d xDrive

test-romania-bmw-seria6-gran-coupe-facelift-2

Foto: Iulian Dnistran

313 CP și 630 Nm dintr-un diesel de 3,0 litri. Altfel spus, suficient ca să nu simți sute și sute de kilometri parcurși dintr-un foc. E un adevărat GT, cu care ai putea să traversezi fără griji un continent.

Citroën C4 Cactus

cactus

Foto: Iulian Dnistran

Mașina asta are tone de caracter. Exteriorul e ca un OZN, iar interiorul zici că a fost desenat de francezi care au mâncat atât de multe croissante, încât nu mai gândeau limpede când au pus creionul pe hârtie. Dar asta e bine, fiindcă așa ar trebui să fie un Citroën, dacă mă întrebi pe mine.

E extrem de confortabil, iar scaunele din față te fac să te simți ca și cum ai sta acasă într-un fotoliu.

Sigur, calitatea plasticelor nu e grozavă, iar transmisia robotizată trebuie evitată cu orice preț dacă știi că vei face drumuri multe în afara localităților, dar ca un pachet complet este pur și simplu minunat.

Mazda MX-5

test-mazda-mx5-nd-1

Foto: Mazda

Decapotabila asta mi-a dovedit că japonezii sunt un pic duși cu pluta. De exemplu, farurile cu LED fac parte din echiparea standard pe toate variantele de echipare pentru că sunt singurele care au încăput în spațiul foarte mic lăsat de ingineri în botul mașinii.

Mai vrei? Noua generație e mai ușoară decât cea pe care o înlocuiește, deși are mai multă tehnologie și e mai sigură. Iar nu oricine poate să facă asta.

Cât despre felul în care se conduce, e excelentă. Nu e ca un hot hatch sau un coupe sportiv, fiindcă nu are suficientă putere și nici nu e destul de rigidă ca să te facă să te rogi pentru viața ta. În schimb, e genul de mașină în care simți fiecare centimetru de asfalt peste care treci cu roțile.

Opel Adam S

test-opel-adam-s-international-7

Foto: Opel

Când am condus prima dată Opel Adam, am rămas dezamăgit de direcția prea moale. Dar nu și când am încercat Adam S, cu al său motor turbo de 1,4 litri cu 150 CP. E o rachetuță de buzunar formidabilă, pe care ți-o recomand cu multă căldură, fiindcă se conduce mi-nu-nat.